vrijdag 12 maart 2010

Even een opsomming..

..van wat er allemaal is gebeurd.
Laten we beginnen bij Giel. Hij is nu drie dagen naar school geweest. En dat gaat zo ontzettend goed! Hij loopt gewoon de klas in. Een kusje en dat is het. Hij vertelt de grootste verhalen aan miss Ingrid, die er natuurlijk geen snars van snapt. Hij eet er heerlijk ongezond (wafels, hamburgers, pizza). Daar zijn we nog niet zo blij mee, maar het belangrijkste is dat hij het er naar zijn zin heeft. De kinderen begrijpen elkaar, zonder dat ze elkaar verstaan. En als juf de namen opnoemt zegt Giel al I'm here!
En vandaag kreeg hij een uitnodiging voor een verjaardagsfeestje van Emmitt. Ze gaan noor een springkussenparadijs. En ik ga mee, voor eventuele ondersteuning.
Vanmiddag werd Giel al herkent in de supermarkt, toevallig ook Emmitt. Heel erg leuk, hoor.
Vanochtend was het eindelijk weer droog, dus met de dames een rondje in de buurt gewandeld en lekker geschommeld in de speeltuin.
Gerwin kwam vanmiddag thuis met de nieuwe auto. Een Ford Expedition. Zo groot dat ie amper in de garage past. En laat ik het zo zeggen: aan de garage ligt het niet, die is groot zat! Giel en Fien konden er lekker in spelen.
Daarna even geskyped met grote zus. Ik kon haar nog niet zien en horen, maar met de telefoon erbij even lekker bij gekletst.
We kregen ook bericht over onze Joep. Hij komt 24 maart aan. En dan moeten we hem gaan leren om in de tuin te blijven (ehm...)
En nu ben ik een brood aan het bakken in mijn nieuwe aankoop! Een heuse broodbakmachine. Het brood hier in de winkel is niet te eten, dus gaan we het nu zelf bakken. Hopelijk is het recept ook niet voor 'amerikaans' brood, maar daar zullen we gauw genoeg achter komen en dan gaan we gewoon opzoek naar een Nederlands recept

3 reacties:

Anoniem zei

Ik heb een broodbakmachine voor 600 gram brood
en dan doe ik 350 gram bloem, 5 gram gist,8 gram suiker, 8 gram zout, flinke theelepel boter, en dan aanvullen tot 600 gram met water.

zo nu heb je ook een nederlands recept.
gewichten moet je dus even aanpassen naar jouw broodbak machine

en je kunt natuurlijk varieƫren met de bloem of ander meel.

groetjes Irma ,Ian en Nina

mieke zei

goede berichten! er wordt hier volop geknutseld voor jullie. binnenkort dus post uit NL! Kus.

Diny zei

Fijn dat het zo goed gaat.
Hou het Hollands ook een beetje bij he.
Wat las ik hebben jullie regen??
is de sneeuw dan al weg??
en komt bij jullie ook het voorjaar eraan
Groetjes Dikke Kus van Ma

Een reactie posten

 

Travel Insurance Online