donderdag 18 maart 2010

Het gaat gewoon lekker...

Giel heeft het erg naar zijn zin op school. De juffen staan versteld hoe de kinderen met elkaar 'praten'. En nu hij na school lekker buiten kan spelen (met Fien), plaagt hij zijn zussen ook niet meer. Of heeft dat misschien te maken met ons gesprekje van vorige week? Waarin ik hem uitlegde dat niemand blij werd van zijn geplaag. En dat papa en mama het helemaal niet leuk vinden om de hele tijd boos te zijn. Hoe het ook zij, hij is een heerlijk ventje. Fien helpt mij overdag in het huishouden. En die hulp kan ik goed (?) gebruiken in dit grote huis. Ik val er zelfs van af! Al 5 pounds. Reken maar uit hoe veel dat is.
Diet scharrelt mij ook achterna. Ze moet wel doodop zijn 's avonds. En ze is, volgens mij, af en toe een beetje gefrustreerd dat er zoveel is wat ze nog niet kan. Doe maar rustig lieverd, je gaat me al veel te hard.
En Gerwin weet soms niet goed wat hij moet doen nu hij zo vroeg thuis kom. Het is nog wat onwennig, zoveel tijd. Maar zo moeilijk is dat niet, hoor! Hup, naar buiten! Net als de rest.
En binnenkort moeten we ons Amerikaans rijbewijs halen. Gelukkig alleen theorie. Ik wordt altijd zo zenuwachtig als er op mijn vingers wordt gekeken. Ik zou het spontaan verknoeien. Maar leren kan ik gelukkig wel, dus kom maar op met dat examen!

2 reacties:

miek zei

Wat goed van Giel! Ik denk dat zo'n gesprekje idd heel zinvol is. Kinderen begrijpen een heleboel. Ik heb zoiets laatst ook met Timme besproken, in heel simpele bewoordingen natuurlijk- maar idem, hij was zo vervelend, van zichzelf ook. Met een hoop positieve aandacht is de boel ook weer omgedraaid in Huize Bouwman gelukkig. En nu Lente! Doe allen goed!
Fijn die positieve berichten! Benieuwd naar foto's Es:)
XX

marjon zei

zo wat goed he.. dat Giel het zo goed doet op school!! En fijn dat hij zijn zussen niet meer plaagt, dat kan toch ook niet als grote broer(nou ja die van mij vechten mekaar de keet uit ;-)) Maar fijn dat alles zo lekker bij jullie gaat!!

x marjon

Een reactie posten

 

Travel Insurance Online